Regulamin korzystania z usługi projektowania.
§ 1. Wprowadzenie
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z usługi projektowania oferowanej przez Domiporta sp. z o.o. z siedzibą w Krośnie przy ul. Krakowskiej 199 38-400 Krosno, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000130727, posiadającej NIP 6842168097 oraz REGON 370462969, za pomocą sklepu internetowego prowadzonego pod adresem www.abra-meble.pl
§ 2. Słownik pojęć
Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
- Regulamin - niniejszy regulamin korzystania z usługi projektowania;
- Sprzedawca - Domiporta sp. z o.o.
- Klient - osoba fizyczna, posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca zlecenie;
- Konsument Klient będący Konsumentem - konsument w rozumieniu art. 22¹ kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Serwis - serwis internetowy prowadzony pod adresem www.abra-meble.pl oraz wszystkie funkcje i narzędzia udostępniane przez ten serwis;
- Usługa - odpłatna usługa projektowania świadczona przez Sprzedawcę, polegająca na przygotowaniu w programie komputerowym projektu wystroju i wyposażenia kuchni /wizualizacji 3D/, z wykorzystaniem towarów oferowanych przez ABRA S.A. na pozostałych warunkach określonych w Regulaminie. Stroną realizującą usługę jest ABRA S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Łagiewnickiej 33A 30-417 Kraków;
- Sklep - sklep internetowy prowadzony pod adresem www.abra-meble.pl
- Sklep stacjonarny - sklep w którym realizowana jest Usługa, prowadzony przez ABRA S.A., a których lista umieszczona została pod adresem www.abra-meble.pl/sklepy/
- Zlecenie - zamówienie Usługi przez Klienta
- Umowa projektowania - umowa zawarta przez Klienta ze Sprzedawcą, na skutek złożenia Zlecenia i potwierdzenia jego przyjęcia do realizacji przez Sprzedawcę;
- Projektant - pracownik Sklepu stacjonarnego ABRA S.A. realizujący w imieniu Sprzedawcy Usługę.
§ 3. Zlecenie Usługi
- Usługę projektowania można zamówić w Serwisie www.abra-meble.pl Usługa jest realizowana w oparciu o towary oferowane w Sklepie stacjonarnym i wyłącznie w zakresie wynikającym z bazy towarów zawartej w programie, którym posługiwał się Projektant przy realizacji Usługi /tj.wizualizacji 3D/, dostępnej pod adresem netdecor.cadproject.com.pl
- Do realizacji Usługi niezbędne jest dokonanie przez Klienta udokumentowanego pomiaru kuchni. Klient stosownie do treści § 4 ust. 2 Regulaminu jest zobowiązany wykonać taki pomiar samodzielnie i musi go przesłać Sprzedawcy drogą e-mailową na adres projektkuchni@abra-meble.pl najpóźniej przed spotkaniem online z Projektantem /przesłanie go w trakcie spotkania online nie spełnia tego wymagania/ lub przekazać go Projektantowi najpóźniej na początku spotkania w Sklepie stacjonarnym.
- Zlecenie Usługi przebiega w następujący sposób:
- określenie przez Klienta w chwili składania Zlecenia;
- zakresu Usługi
- Sklepu stacjonarnego w którym będzie realizowana Usługa,
- daty i godziny spotkania z Projektantem,
- określenie, czy spotkanie z Projektantem będzie się odbywało online / w formie audio – video/ czy osobiście w Sklepie stacjonarnym;
- dokonanie zapłaty przez Klienta za Usługę
- potwierdzenie przez Sprzedawcę drogą e-mailową złożenia Zlecenia przez Klienta;
- potwierdzenie przez Sprzedawcę drogą e-mailową dokonania zapłaty przez Klienta, co jest jednoznaczne z zawarciem w trybie ofertowym Umowy projektowania wiążącej Klienta ze Sprzedawcą.
- określenie przez Klienta w chwili składania Zlecenia;
- Klient przed złożeniem Zlecenia jest informowany o cenie Usługi. Cena podana w Sklepie jest ceną brutto. Koszt Usługi jest również widoczny w podsumowaniu Zlecenia.
- Dokonanie płatności za Usługę możliwe jest tylko w formie przedpłaty, w tym za pośrednictwem serwisów rozliczeniowych obsługujących płatności na rzecz Sprzedawcy /karta kredytowa, PayU/.
- Przed wybranym terminem Klient ma obowiązek poinformowania Sprzedawcy o spóźnieniu się lub rezygnacji przez Klienta z umówionego terminu realizacji Usługi. W takim przypadku, jeżeli Klient nie ustali nowego terminu wykonania Usługi, Sprzedawca – na żądanie - zwróci mu całość dokonanej zapłaty.
- Jeżeli Klient spóźni się na umówiony termin realizacji Usługi, to czas realizacji Usługi upływa zgodnie z umówionym okresem, niezależnie od stopnia zaawansowania realizacji Usługi. Jeżeli Klient spóźni się na umówiony termin realizacji Usługi ponad 15 minut, Usługa nie będzie realizowana. W takim przypadku, o ile nie uzgodniono nowego terminu wykonania Usługi, Sprzedawca – na żądanie zwraca Klientowi całość dokonanej opłaty.
- W przypadku wcześniejszego zakończenia przez Klienta spotkania z Projektantem, Klient nie będzie uprawniony do jego dokończenia w późniejszym terminie, chyba że złoży ponowne zlecenie i ponownie je opłaci.
- Jeżeli Klient, który zamówił Usługę, po jej zrealizowaniu, nabył w wyniku jednej transakcji w Sklepie stacjonarnym towary wykorzystane w przygotowanym dla niego projekcie i ujęte w zamówieniu za kwotę co najmniej 1000 zł brutto, Klientowi temu zostanie udzielony rabat w wysokości kosztów Usługi. Udzielenie rabatu następuje wyłącznie w przypadku, gdy nabywane towary zostały wykorzystane w projekcie przygotowanym dla Klienta. Podstawą udzielenia rabatu jest dowód zakupu /paragon lub faktura/ Usługi. Zamówienie Usługi, projekt i zamówienie towarów winno być realizowane z wykorzystaniem danych tego samego Klienta
- W razie zwrotu przez Klienta towarów ujętych w paragonie lub fakturze, dokonanego na podstawie uprawnień przysługujących Klientowi w oparciu o ustawę o prawach konsumenta, lub kodeks cywilny /rękojmia/ dokumentujących transakcje o której mowa w ust. 9, Sprzedawca dokona zwrotu Klientowi ceny za zwracane towary pomniejszonej o koszt Usługi.
§ 4. Realizacja Usługi
- Realizacja Usługi w wybranym przez Klienta sklepie internetowym jak i podczas spotkania z Projektantem online trwa nie dłużej niż 2 godziny. Usługa jest realizowana wyłącznie podczas jednego spotkania z Projektantem w związku z czym Klient powinien mieć na względzie ilość życzeń i sugestii składanych przez niego do Projektanta.
- Po zawarciu Umowy projektowania zgodnie z § 3 ust. 3 pkt 4 Regulaminu, Klient otrzyma drogą e-mailową instrukcję precyzyjnego zwymiarowania kuchni oraz stosowny formularz. Klient zobowiązany jest do dokonania pomiarów kuchni stosownie do przesłanej mu instrukcji i dokładnego uzupełnienia przesłanego mu formularza a także wskazania w nim rozmieszczenia mediów oraz innych informacji, które mogą mieć wpływ na możliwość zaprojektowania kuchni. Za prawidłowość tak przekazanych informacji odpowiada Klient.
- Przekazanie przez Klienta prawidłowych pomiarów kuchni tj. przekazanie formularza, o którym mowa w ust. 2 na termin spotkania z Projektantem – stosownie do treści § 3 ust. 2 Regulaminu jest niezbędne do realizacji Usługi. W przypadku gdy Klient nie przekaże wymaganych pomiarów tj. uzupełnionego formularza na spotkanie z Projektantem, Usługa zostanie anulowana a zapłata zwrócona, chyba że Klient uzgodni ze Sprzedawcą nowy termin wykonania Usługi.
- Realizując Usługę, Projektant opracowuje wizualizację 3D kuchni w oparciu o formularz, o którym mowa w ust. 2 i 3, przy wykorzystaniu specjalistycznego programu komputerowego i towarów oferowanych do nabycia w Sklepie stacjonarnym i wyłącznie w zakresie wynikającym z bazy towarów zawartej w programie, którym będzie się posługiwał Projektant przy realizacji Usługi /tj. wizualizacji 3D/ dostępnej pod adresem netdecor.cadproject.com.pl Inne elementy wizualizacji 3D są umieszczane przez Projektanta poglądowo i nie będą uwzględniane w kosztorysie, który również ma charakter poglądowy.
- W trakcie realizacji Usługi Klient na bieżąco akceptuje opracowaną przez Projektanta wizualizację 3D. Projektant bierze pod uwagę życzenia Klienta pod kątem możliwości opracowania wizualizacji 3D w trakcie spotkania trwającego nie dłużej niż 2 godziny. O możliwych ujemnych konsekwencjach wprowadzenia do wizualizacji 3D proponowanych przez Klienta elementów lub wykonania wizualizacji 3D według wytycznych Klienta odbiegających od przeznaczenia towaru lub podstawowych zasad projektowania, Klient będzie na bieżąco informowany przez Projektanta.
- Realiacja Usługi nie obejmuje swoim zakresem takich czynności jak zmiany w zakresie wyburzania ścian, bądź ich przenoszenia ani także czynności związanych z przebiegiem instalacji wewnętrznych i ich punktów końcowych.
§ 5. Wykonanie Usługi – wizualizacja 3D
- W efekcie wykonania Usługi Klient otrzymuje od Projektanta:
- wizualizację 3D kuchni,
- poglądowy rzut projektowanej kuchni,
- kosztorys towarów ujętych w wizualizacji 3D, który nie stanowi dla Klienta gwarancji cen w nim wskazanych, jak i dostępności użytych w nim towarów.
- Po realizacji Usługi tj. od momentu przesłania/przekazania Klientowi wizualizacji 3D nie ma możliwości wprowadzania do wizualizacji 3D żadnych modyfikacji.
- Wizualizacja 3D stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych /Dz. U. z 2021 r,. poz. 1062 ze zm./. Podmiotem uprawnionym z tytułu autorskich praw majątkowych jest Sprzedawca. Udostępnianie, powielanie, kopiowanie, publikowanie oraz wykorzystywanie wizualizacji 3D lub jej fragmentów bez pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich Sprzedawcy. Klient może korzystać z wizualizacji 3D tylko na potrzeby osobiste, niezarobkowe.
- W efekcie wykonania Usługi Klient otrzymuje od Projektanta:
§ 6. Prawo do odstąpienia od Umowy projektowania zawartej na odległość
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy projektowania zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, o którym mowa w § 3 ust. 3 pkt 4 Regulaminu. Do zachowania terminu, o którym mowa wyżej wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy projektowania może zostać złożone według wyboru Konsumenta:
- e-mailowo na adres: projektkuchni@abra-meble.pl
- pisemnie na adres Sklepu stacjonarnego
- Klient będący Konsumentem może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy projektowania zawartej na odległość, stanowiącego załącznik do Regulaminu, co jednak nie jest obligatoryjne.
- W wyniku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy projektowania zawartej na odległość, Klientowi będącemu Konsumentem zostaną zwrócone niezwłocznie wszystkie dokonane płatności a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy projektowania zawartej na odległość, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych kanałów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta podczas opłacania Zlecenia, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Ustalenie przez Klienta terminu spotkania z Projektantem przed upływem 14 dni uprawniających do odstąpienia od umowy traktowane będzie jako żądanie rozpoczęcia realizacji Usługi przed upływem tego terminu. Jeżeli Klient w ustawowym terminie od Umowy odstąpi, będzie zobowiązany do zapłaty za wykonaną Usługę w wysokości proporcjonalnej do zakresu spełnionego świadczenia.
- Prawo do odstąpienia od Umowy projektowania zawartej na odległość wygasa w momencie całkowitego wykonania Usługi. Całkowitym wykonaniem Usługi jest czynność przesłania/przekazania Klientowi wizualizacji 3D.
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy projektowania zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, o którym mowa w § 3 ust. 3 pkt 4 Regulaminu. Do zachowania terminu, o którym mowa wyżej wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy projektowania może zostać złożone według wyboru Konsumenta:
§ 7. Postępowanie reklamacyjne
- Wszekie reklamacje związane z realizacją Usługi Klient może złożyć w następujący sposób:
- bezpośrednio w Sklepie stacjonarnym,
- listownie na adres korespondencyjny Sklepu stacjonarnego,
- przy użyciu poczty elektronicznej, przesyłając korespondencję na adres sklepy_reklamacje@abra-meble.pl
- Klient zgłaszając reklamację powinien podać następujące informacje: imię i nazwisko Klienta, adres, numer Zlecenia, datę realizacji Umowy projektowania /otrzymania wizualizacji 3D/ oraz powód reklamacji.
- Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie rozpoznania reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
- Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W razie powstania sporu z Konsumentem jego pozasądowemu rozwiązaniu może posłużyć unijna platforma internetowa systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorstwami ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy w celu kontaktu za pośrednictwem platformy internetowej ODR to sklepy_reklamacje@abra-meble.pl Rozstrzyganie reklamacji pomiędzy Klientem będącym Konsumentem a Sprzedawcą za pośrednictwem pozasądowych metod jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie gdy Sprzedawca wyrazi na to zgodę.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory w tym zakresie rozstrzygają miejscowo właściwe sądy powszechne.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami jurysdykcję ma sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Wszekie reklamacje związane z realizacją Usługi Klient może złożyć w następujący sposób:
§ 8. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Domiporta Sp. z o.o. z siedzibą w Krośnie (38-400) przy ul. Krakowskiej 199, wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000130727, REGON: 370462969, NIP: 6842168097 (dalej: Administrator).
- Kontakt z Administratorem możliwy jest poprzez adres e-mail: bok@domiporta.pl lub pisemnie na adres: Biuro Obsługi Klienta Domiporta Sp. z o.o, ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa. Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod@abraonline.pl w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
- realizacja Usługi, gdzie przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania Usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) przez okres realizacji Usługi, a następnie przez okres do wygaśnięcia roszczeń związanych z jej realizacją;
- realizacja obowiązków księgowych i podatkowych na podstawie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w szczególności wynikających z ustawy o rachunkowości, Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług - przez okresy wymagane właściwymi przepisami prawa;
- komunikacja pomiędzy Stronami, w tym za pośrednictwem elektronicznych kanałów komunikacji, w oparciu o prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora lub stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) polegający na zapewnieniu odpowiedniej komunikacji pomiędzy Sprzedawcą a Klientem– przez okres realizacji Usługi;
- ustalenie, dochodzenie lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami w oparciu o prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora lub stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) polegające na dochodzeniu swoich praw majątkowych lub niemajątkowych lub ochronie przed roszczeniami wobec Administratora - przez okresy wymagane właściwymi przepisami ogólnymi, w szczególności Kodeksem cywilnym.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na podstawie zawartych umów, m.in. zewnętrzni dostawcy systemów informatycznych i usług wsparcia technicznego tych systemów, partner Administratora wykonujący projekty, itp.
- 4. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na podstawie zawartych umów, m.in. zewnętrzni dostawcy systemów informatycznych i usług wsparcia technicznego tych systemów, partner Administratora wykonujący projekty, itp.
- Dane mogą być przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych wymaganego przepisami prawa przekazywanie danych osobowych poza EOG będzie odbywało się w oparciu o mechanizmy uwzględniające odpowiedni stopień ochrony, w szczególności poprzez:
- współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską.
- Klientowi będącemu osobą fizyczną przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii, sprostowania, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w celu realizacji obowiązków publicznoprawnych. W pozostałych przypadkach podanie danych jest dobrowolne, lecz ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości realizacji Usługi.
- Pozostałe informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się na stronie Polityka Prywatności
§ 9. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa w tym przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do Regulaminu. Zlecenia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia Zlecenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania.
Załącznik 1 – wzór formularza reklamacji
Domiporta sp. z o. o. …
….................................
…................................. (Miejscowość, data)
/wysłać na adres sklepu stacjonarnego
w którym był realizowany projekt/
e-mail: sklepy_reklamacje@abra-meble.pl
tel.(12) 2907150
REKLAMACJA
Imię i Nazwisko …................................................................................................................................
Miejscowość...........................................................................................................................................
Kod – pocztowy …................................................................................................................................
Adres......................................................................................................................................................
Województwo.........................................................................................................................................
Numer Zlecenia......................................................................................................................................
Data realizacji Umowy projektowania...................................................................................................
(otrzymania wizualizacji 3D)
Powód reklamacji...................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
…........................................
(Czytelny podpis klienta)
Załącznik nr 2 – Wzór formularza odstąpienia od Umowy
.........................................., ................................
Miejscowość Data
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Dane klienta (imię i nazwisko, adres, telefon)
Domiporta sp. z o.o.
…..................................................
…..................................................
/wysłać na adres sklepu stacjonarnego
w którym był wykonany projekt/
e-mail: projektkuchni@abra-meble.pl
tel.(12) 2907150
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY PROJEKTOWANIA
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) odstępuję* od Umowy projektowania zawartej na odległość dnia ……………. dotyczącej Usługi projektowania.
.............................................
(Czytelny podpis klienta
* a rt. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta : „Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta , który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;